Batteritest

Det som de flesta personer haft frågor om angående G3, gäller batteriet - hur är egentligen batteritiden? För att ta reda på detta på ett mer strukturerat sätt så ställde jag G3 och G2 mot varandra i ett batteritest. Jag laddade upp båda telefonerna till 100%, satte ljusstyrkan på 50%, stängde av WiFi och mobildata, och slog på en 1080p-film (Inception) som därmed fick loopas om och om igen tills batteriet tog slut.
 
Efter 7 timmar och 50 minuter gick G3 ner till 5% batteri, och kunde därmed inte längre spela upp videofilen.
 
 
Nu var förvisso detta ett idealfall där som sagt både WiFi och mobildata var avstängt, men det är ändå ganska imponerande. Vad som dock var ännu mer imponerande, var att G2 hade 40% kvar av batteriet när G3 gick ner på 5. Detta bevisar hur mycket mer processorkraft som går åt för att rendera 78% fler pixlar, och därmed blir batteritiden lidande. Detta säger dock inte att batteriet i G3 på något sätt är dåligt - tvärtom. Faktumet är dock att det är G2's batteri som är helt sanslöst bra, och G2 är fortfarande den obesegrade kungen när det gäller batteritid. Det är dock inga som helst problem att få G3's batteri att räcka en hel dag, och vid vardagligt användande av telefonen brukar jag vanligtvis få ut ungefär 4 timmars skärmtid.
 
Värt att notera är att ett batteri behöver ett antal laddning för att bli helt kalibrerat och nå sin fulla potential, och det är inte helt säkert att min egen G3 nått denna peak ännu.
 
 
 
 
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback