Nordisk lansering av G4!

Igår hade LG i Stockholm sin nordiska presslansering för G4! Jag och de andra ambassadörerna fick vara med och klämma och känna lite på det nya flaggskeppet. Alla detaljer om telefonen är som ni vet redan kända, men jag tänkte här lägga upp lite bilder från kvällen.

 

 

 

 

G4's slogan är "See the Great, Feel the Great". LG vill skapa en produkt som är mer specificerad för den enskilde användaren, och talar varmt om den nya läderbaksidan, som förutom designen, greppet och hållbarheten ska göra telefonen mer personlig för användaren, då lädret förändras med tiden. Läderbaksidan tillsammans med den lätt böjda konstruktionen ska ge ett betydligt bättre och mer naturligt grepp.
 

 

 

 

LG pratar om tre nyckelord i utvecklandet av G4; hårdvara, design och UX.

 

 

 

 

 

För LG är de viktigaste egenskaperna på hårdvarufronten skärmen, kameran och batteriet. Detta kan jag absolut kan hålla med om. LG framhäver den något böjda konstruktionen för skärmen och chassit, som bland annat ska ge 20% hållbarhet vid fall.

 

 

 

 

En sammanfattning av den nya extremt lovande kameran. Den andra raden gäller frontkameran, med andra ord ett bländartal på 2.0 (som bara det är bättre än de allra flesta telefoners huvudkameror) samt en upplösning på hela 8MP. För er som missat det så är kameran ett av paradnumren med G4, med bland annat bländartalet 1.8, en större sensor, förbättrad autofokus och optisk bildstabilisering, stöd för raw-format (okomprimerade bilder till skillnad från det standardisera jpg-formatet), ett manuellt läge för den professionella fotografen samt en ny sensor för kalibrering av färgspektrum. Kameran är verkligen en av de saker som jag ser mest fram emot att få prova.

 

 

 

 

En sammanfattning av vad som finns i G4. Jag har faktiskt blivit ganska positiv till att LG valt att använda chippet Snapdragon 808 istället för det på papperet mer kraftfulla 810. 810 har på många enheter fortfarande värmeproblem, och under tung använding trottlar chippet och sänker klockfrekvenserna på grund av överhettning. Detta problemet har inte alls 808, och under längre tids tung användning presterar faktiskt 808 bättre än 810. https://www.youtube.com/watch?v=HltGLYZLySs
 
 
 
 
LG har nu presenterat release- samt prisinfo. Förhandsbokningen har startat idag, och G4 kommer att släppas i Norden den första veckan i Juni, till ett rekommenderat cirkapris av 5990 för enheten med plastbaksida och 6490 för lädervarianten. G4 ligger alltså ungefär en tusenlapp under Samsung Galaxy S6 och HTC One M9. På den nordiska marknaden kommer tre läderfärger att finnas tillgängliga; svart, rött och brunt. Plastbaksidorna kommer att finnas i färgerna guld, grått och vitt. LG nämner att lädret är färgat med vegetabiliska ämnen, vilket ska vara helt miljövänligt. Ett stort plus är att alla som väljer att köpa läderversionen får ett plastskal på köpet.
 
 
 
 
Under presentationen tillkännagavs även vinnaren för LG's apputvecklartävling för smart TV-gränssnittet webOS, vilket blev min ambassadörskollega Joel Sewing! Grattis!!
 
 
 
 
 
 
 
Till vänster ses G3's skärm och till höger G4's. På denna bild märks en stor skillnad för vit färg. G3's vita färg drar mer åt rött medan G4's drar mer åt grönt.
 
 
 
 
Här märks G4'ans (till höger) mer ljusstarka skärm än G3'ans.
 
 
 
 
Den svarta (och enligt mig snyggaste) läderversionen. Raawr!
 
 
 
 
De bruna och svarta versionerna. Upptäckte att jag tyvärr inte fått med den röda versionen på bild. Alla tre är hur som helst galet snygga och sköna att hålla i! Den bruna och röda har slät baksida medan den svarta är texturerad.
 
 
 
 
Böjning!
 
 
 
 
Den gråa plastbaksidan med metallfinish.
 
 
 
 
Här märks krökningen ganska tydligt.
 
 
 
 
Ett antal skal och tillbehör kommer att finnas tillgängliga i Juni.
 
 
 
 
G2 - G3 - G4 - iPhone 6 Plus
 
 
 
 
G2 - G3 - G4 - iPhone 6 Plus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sammantaget har det varit en helt fantastisk dag som bara gjort mig ännu mer taggad på att få prova telefonen själv. Stay tuned här på bloggen!
 
/ A

Kommentarer
LG G4 säger:

G4:an verkar grym! Jag ser fram emot att uppgradera min egna lur till en av dessa skönheter. Jag har aldrig haft en LG förut, men jag är imponerad av LG G4 och gillar skarpt att den är billigare än många motståndare. :)

2015-06-01 | 10:39:28
Bloggadress: http://lux-case.se/lg-g4.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback